Autodesk Inventor

Autodesk Inventor

معرفی نرم افزار Autodesk Inventor

نرم افزار Inventor ابزار حرفه ای طراحی مکانیکی، مستند سازی و شبیه سازی سه بعدی را ارائه می دهد.

 

 

با استفاده از Autodesk Inventor، می توان به راحتی داده های AutoCAD و 3D را در یک مدل دیجیتالی واحد ادغام کرده و نمایشی مجازی از محصول نهایی ایجاد کرد. Inventor Professional با ایجاد ارتباط بین فایل های DWG و مدل 3D دقت در طراحی را تضمین می کند.

 

قابلیت های نرم افزار Autodesk Inventor Professional

    • با استفاده از راه کارهای این نرم افزار برای نمونه سازی دیجیتال و با استفاده از شبیه ساز حرکت موجود در نرم افزار Inventor (Integrated Motion Simulation)، که از قیود موجود در مدل سه بعدی برای شناسایی اجسام صلب، مفاصل حرکتی و محاسبه رفتار استفاده می کند، می توان چگونگی رفتار طرح در دنیای واقعی را بررسی نمود.
    • با آزمایش عملکرد محصول قبل از ساخت، در وقت صرفه جویی شده و هزینه های نمونه سازی کاهش می یابد. ابزار شبیه سازی حرکت و تحلیل استرس به کاربر کمک می کند تا بهترین راه حل های طراحی را با سرعت و سهولت بیشتری پیدا کند.
    • قابلیت انجام تحلیل تنش با استفاده از روش المان محدود (FEA)، امکان بهبود و افزایش کارایی و دقت طراحی را فراهم می کند. با استفاده از این قابلیت، امکان تحلیل تنش و بارگذاری سازه در محیط نرم افزار Inventor وجود دارد. همچنین با استفاده از ابزارهای تولید گزارش امکان ارائه گزارش در قالب خروجی های گرافیکی و انیمیشن وجود دارد.
    • کاهش زمان باز شدن فایل با حالت Express، روشی جدید برای کار با مدل های سنگین با کارآیی بیشتر.

 

autodesk inventor

 

نرم افزار Autodesk Inventor Professional قابلیت هایی را برای طراحی پیشرفته مهندسی مکانیک، تحلیل المان محدود، شبیه سازی حرکت، مدیریت داده ها و طراحی قالب فراهم می کند.

دانلود نرم افزار Autodesk Inventor

آموزش ویدئویی نرم افزار Autodesk Inventor

لوگو فرادرس

31000 تومان

  • درس یکم: معرفی و آشنایی کلی با فضای نرم افزار
    • معرفی و توضیح کلی
    • معرفی منوها و محیط های کاری
    • تنظیمات اولیه و پیش فرض ها
    • ایجاد فایل های جدید و ذخیره فایل ها

 

  • درس دوم: ایجاد طرح دو بعدی
    • ترسیم طرح های دو بعدی
    • ویرایش
    • مقیدسازی و اندازه گذاری

 

  • درس سوم: ایجاد طرح سه بعدی
    • ترسیم قطعات سه بعدی
    • شکل های پایه هندسی
    • آشنایی با صفحات و نقاط کاری مرجع
    • ویرایش قطعات سه بعدی
    • روش های طراحی و ایجاد قطعات استاندارد ( بیرینگ ها، پیچ و مهره، خارها، رینگ ها و….)

 

  • درس چهارم: مونتاژ قطعات (Assembly)
    • مونتاژ قطعات ایجاد شده به روش های مختلف
    • طراحی و ایجاد اتصالات
    • ایجاد و مونتاژ قطعات تجهیزات استاندارد
    • انتقال قدرت در مکانیزم ها ( چرخ دنده، تسمه، چرخ زنجیر،…)

 

  • درس پنجم: پیاده سازی قطعات مونتاژی (Disassemble)
    • ایجاد نمای انفجاری از قطعات مونتاژ شده و تهیه فیلم

 

  • درس ششم: تهیه نقشه های دو بعدی
    • ایجاد نقشه دو بعدی از قطعات و مجموعه های مونتاژی
      • ایجاد نماها
      • اندازه گذاری
      • نشانه گذاری ها
      • توضیحات لازم در نقشه

 

  • درس هفتم: تحلیل المان محدود و آنالیز تنش در قطعات

 

  • درس هشتم: جوشکاری
    • جوشکاری قطعات ایجاد شده به یکدیگر

 

  • درس نهم: شبیه سازی پایپینگ
    • شبیه سازی لوله کشی
    • نصب شیر آلات
لوگو فرادرس

19000 تومان

  • درس یکم: تشریح مساله و مدل سازی
    • تبدیل بازوی شش انگشتی به بازوی پنج انگشتی
    • مدل سازی قطعات برحسب نقشه های اجرایی
    • فراخوانی قطعات استاندارد

 

  • درس دوم: مونتاژ و دمونتاژ
    • مونتاژ قطعات طراحی شده
    • تهیه مدل انفجاری از مجموعه

 

  • درس سوم: تهیه نقشه
    • تهیه نقشه قطعات
    • تهیه نقشه مونتاژ
    • تهیه نقشه انفجاری

 

  • درس چهارم: تهیه انیمیشن و عکس از مجموعه
    • تهیه انیمیشن از ساختار و عملکرد بازو
    • تهیه عکس از مجموعه مونتاژی
لوگو فرادرس

رایگان

  • پیاده سازی قطعات مونتاژی (Disassemble)
    • ایجاد نمای انفجاری از قطعات مونتاژ شده و تهیه فیلم

این آموزش رایگان بخشی از «آموزش طراحی مکانیکی با Autodesk Inventor» است.

لوگو فرادرس

18000 تومان

  • مقدمه
    • معرفی حوزه های نرم افزاری در حوزه مهندسی مکانیک و ساخت و تولید
    • معرفی روش قالب گیری تزریقی
    • معرفی کلی ساختار قالب های صنعتی
    • معرفی جزئیات ساختار یک قالب به همراه روش های محاسبه اجزای مورد نیاز

 

  • معرفی نرم افزار Autodesk INVENTOR و بیان مزایا و معایب آن

 

  • معرفی محیط طراحی قالب نرم افزار

 

  • آنالیزهای ابتدایی
    • آنالیز انقباض
    • مکان یابی گلویی

 

  • بیان مفهوم و نحوه ایجاد حفره و ماهیچه در نرم افزار
  • مفهوم بالانس و چیدمان های مختلف در قالب
  • ایجاد ساختار کلی قالب
  • ایجاد سیستم راهگاهی شامل
    • بوش تزریق
    • راهگاه ها
    • گلویی

 

  • ایجاد سیستم پران
  • ایجاد سیستم های کشویی و لیفتر
  • ایجاد سیستم های خنک کاری
  • تحلیل های قابل انجام در قالب
  • ایجاد فایل برای نرم افزارهای دیگر
  • نحوه تولید نقشه های ساخت و نماهای انفجاری
amoozesh365

رایگان

  • مقدمه اي بر نرم افزار ، تاريخچه و آشنايي با ساختار برنامه
  • مروري گذرا بر محيط برنامه
  • آشنايي با نحوه ايجاد انواع مختلف پروژه هاي طراحي و ساخت
  • آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي – ايجاد پاره خط و انواع منحني
  • آشنايي با مجموعه ابزارهاي مربوط به مديريت بصري در فضاي ترسيمات
  • آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي – نحوه ترسيم دايره و بيضي
  • آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي – نحوه ترسيم كمان به حالت هاي مختلف
  • آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي – نحوه ترسيم مستطيل ، چند ضلعي و انواع شيار
  • آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي – نحوه گرد كردن گوشه ها و پخ زدن آنها
  • آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي – نحوه نوشتن متن و درج نقطه
  • آشنايي با تعريف و نحوه ايجاد يك Block
  • آشنايي با نحوه استفاده از دستورات ويرايشي – دستور Move
  • آشنايي با نحوه استفاده از دستورات ويرايشي – دستور Copy
  • آشنايي با نحوه استفاده از دستورات ويرايشي – دستور Rotate
  • تمرين عملي در محيط دوبعدي – ترسيم يك شكل با واحد متريك و مقيد سازي آن توسط قيدها
  • تمرين عملي در محيط دوبعدي – ترسيم يك شكل تركيبي مقيد شده در واحد متريك
  • مدل سازي سه بعدي – آشنايي با نحوه ايجاد احجام تركيبي و استفاده از دستور Extrude
  • مدل سازي سه بعدي – آشنايي با نحوه استفاده از دستور Revolve
  • پروژه سه بعدي – طراحي اوليه ، ساخت قطعه قالبي و صيقلي كردن لبه ها – بخش اول
  • پروژه سه بعدي – طراحي و ساخت قطعه قالبي ، توخالي كردن مدل و ايجاد پايه هاي پيچ – بخش دوم
  • پروژه سه بعدي – طراحي و ساخت قطعه قالبي ، ايجاد حفره ها و سوراخكاري – بخش سوم
  • مديريت بصري پروژه – آشنايي با نحوه استفاده از مجموعه دستورات نور ، سايه و Visual Style
  • پروژه سه بعدي – طراحي و ساخت لاستيك با ترسيمات و دستورات 2 و 3 بعدي
  • پروژه سه بعدي – طراحي و ساخت يك قطعه داراي سطوح نرم و صيقلي
  • استفاده از محيط ورق كاري – طراحي و ساخت يك قطعه خم كاري شده – بخش اول
  • استفاده از محيط ورق كاري – طراحي و ساخت يك قطعه خم كاري شده – بخش دوم
  • نحوه استفاده از داده ها و پارامترها – پروژه طراحي و ساخت يك ظرف به صورت پارامتريك
ariagostarafzar

85000 تومان

 

  • مقدمه
    ۱- طراحی محصولات با Autodesk Inventor
    ۲- استفاده از فایل های تمرینی
    ۳- بررسی گواهینامه

 

  • فصل اول – مفاهیم اولیه
    ۱- بررسی مهمترین گام های روند کاری
    ۲- صفحه داشبورد اصلی
    ۳- بررسی انواع فایل های مختلف

 

  • فصل دوم – ساخت پروژه
    ۱- ساخت یک پروژه تمرینی
    ۲- تنظیم فایل های پروژه تمرینی

 

  • فصل سوم – ناوبری در رابط کاربری
    ۱- ناوبری با استفاده از ViewCube
    ۲- ناوبری با استفاده از ابزارهای navigation
    ۳- استفاده از مرورگر و منوی راست کلیک

 

  • فصل چهارم – مفاهیم اسکچ
    ۱- معرفی Sketching
    ۲- کار با هندسه Origin
    ۳- آشنایی با Constraint ها

 

  • فصل پنجم – ساخت هندسه اسکچ
    ۱- کشیدن خطوط
    ۲- ساخت مستطیل ها و قوس ها
    ۳- ساخت Spline
    ۴- هندسه Construction
    ۵- اندازه گذاری
    ۶- پارامترها

 

  • فصل ششم – اصلاح هندسه اسکچ
    ۱- بسط دادن و بریدن هندسه اسکچ
    ۲- Offset کردن هندسه اسکچ
    ۳- Pattern و Mirror کردن هندسه اسکچ

 

  • فصل هفتم – ورک فیچرها و پروجکشن ها
    ۱- آشنایی با Work Feature ها
    ۲- ساخت Offset از صفحات کاری
    ۳- ساخت انواع دیگر از Work Plane ها
    ۴- ساخت یک نقطه کاری و محور کاری
    ۵- هندسه پروژه

 

  • فصل هشتم – آشنایی با مدلسازی قطعه
    ۱- معرفی ویژگی Part
    ۲- ساخت یک Extrusion مبنا
    ۳- ساخت یک Extrusion تا سطح بعدی
    ۴- ساخت Revolve
    ۵- ساخت یک Sweep
    ۶- اشکال پیچیده با ابزار Loft

 

  • فصل نهم – ساخت قطعات با ویژگی های موجود
    ۱- افزودن سوراخ های هم مرکز
    ۲- افزودن سوراخ های خطی
    ۳- افزودن سوراخ های رزوه دار
    ۴- اصلاح لبه ها با Fillet ها و Chamfer ها
    ۵- تو خالی کردن یک قطعه با ابزار Shell

 

  • فصل دهم – ایجاد الگو از ویژگی ها
    ۱- ایجاد الگوهای مستطیلی از Feature
    ۲- ایجاد الگوهای دایره ای
    ۳- کپی آینه ای Feature ها

 

  • فصل یازدهم – افزودن قطعات به فایل مونتاژ
    ۱- معرفی Assembly ها
    ۲- قراردهی Component ها
    ۳- ساخت و ویرایش Component ها در یک مونتاژ

 

  • فصل دوازدهم – استفاده از قیدها برای تعیین موقعیت قطعات
    ۱- قید Mate و Flush
    ۲- قید زاویه
    ۳- قید Insert
    ۴- قیدهای Drive

 

  • فصل سیزدهم – ساخت نماهای نقشه
    ۱- بررسی ساخت نقشه اولیه
    ۲- قرار دادن نماهای مبنا و تصویر شده
    ۳- ایجاد نماهای برشی
    ۴- ایجاد نماهای جزئیات

 

  • فصل چهاردهم – ایجاد علائم مبنا
    ۱- ساخت ابعاد عمومی
    ۲- تغییر دقت ابعاد
    ۳- ساخت ابعاد Baseline، Ordinate و Chain

 

  • فصل پانزدهم – نتیجه گیری
    ۱- گام های بعد
faranesh-logo

50000 تومان

 

  • آشنایی نحوه کار با محیط نرم افزار به همراه تنظیمات، بررسی اجمالی محیط ها
  • مثال دو بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های دو بعدی – 1‎
  • مثال دو بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های دو بعدی – 2‎
  • مثال دو بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های دو بعدی – 3‎
  • مثال دو بعدی در محیط اسکچ سه بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های دو بعدی در محیط اسکچ سه بعدی
  • مدل سازی سه بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های سه بعدی – 1‎
  • مدل سازی سه بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های سه بعدی – 2‎
  • مدل سازی سه بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های سه بعدی – 3‎
  • مدل سازی سه بعدی به همراه آموزش نحوه طراحی و نحوه کار با ابزار های سه بعدی – 4‎
  • مونتاژ قطعات طراحی شده و فراخوانی قطعات استاندارد به همراه یادگیری اصول مونتاژ
  • طراحی پارامتریک و مقدمه بر طراحی هوشمند
  • نکات تکمیلی
faranesh-logo

50000 تومان

 

  • معرفی محیط Drawing‎ نرم افزار به همراه ویرایش های مربوطه
  • نحوه فراخوانی نماهای دید به همراه تنظیمات استانداردها و Style‎ های مربوطه
  • اندازه گذاری نماها به همراه بررسی حالت های آن، تعیین نماهای کمکی
  • ادامه اندازه گذاری نماها، استفاده از انواع برش در نماها
  • ادامه اندازه گذاری نماها، استفاده از جدول پارت لیست، استفاده از بالون ها
  • کار با محیط دمونتاژ، اصول دمونتاژ به همراه دمونتاژ کامل مجموعه مونتاژی
  • کار با اسنپ شات، کار با بخش استوری بورد، تعیین انواع زوایای دید دوربین، خروجی فیلم مجموعه دمونتاژ
  • نماگیری از مجموعه دمونتاژ، نکات و ترفندهای پایاینی
catia-design

280000 تومان

  • ترسیم دوبعدی در نرم افزار اینونتور ( ۲D Sketching )
  • ترسیم منحنی های سه بعدی و انجام آنالیز های کیفی
  • ترسیم قطعات سالید ( Solid Modeling )
  • مدلسازی سطوح ( Surface Modeling ) همراه با بررسی کیفی سطوح
  • حل مثال های کاربردی
  • تهیه مجموعه های مونتاژی از قطعات ترسیم شده ( Assembly Design )
  • تهیه نقشه های مهندسی ( Drawing )
  • تعریف جلوه های گرافیکی ( Presentation )
  • فیلم های آموزش تکمیلی به زبان اصلی
3dengineer

260000 تومان

  • ترسیم پروفیل های دو بعدی (۲D Sketching)
  • ترسیم منحنی های سه بعدی و انجام آنالیزهای کیفی
  • طراحی مدلهای حجمی و سه بعدی (Solid Modeling)
  • طراحی مدل های سطحی همراه با بررسی کیفی سطوح (Surface Modeling)
  • تهیه مجموعه های مونتاژی (Assembly Design)
  • تهیه نقشه های ساخت و مهندسی (Drawing)
  • تعریف جلوه های گرافیکی و واقعی گرابانه (Presentation)
  • قیلم های آموزشی تکمیلی به زبان اصلی
مدرسه گرافیک

رایگان

  • شروع کار
  • ابزارها
  • مثال های طراحی دو بعدی
  • مثال های طراحی سه بعدی
  • طراحی پارامتریک
  • آشنایی با محیط مونتاژ
  • نماگیری
بنیاد آموزش مجازی و الکترونیکی ایرانیان

480000 تومان

  • مقدمه اي بر نرم افزار ، تاريخچه و آشنايي با ساختار برنامه
  •  مروري گذرا بر محيط برنامه
  •  آشنايي با نحوه ايجاد انواع مختلف پروژه هاي طراحي و ساخت
  •  آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي – ايجاد پاره خط و انواع منحني
  •  آشنايي با مجموعه ابزارهاي مربوط به مديريت بصري در فضاي ترسيمات
  •  آشنايي با اصول اوليه در ترسيمات دوبعدي
  •  آشنايي با تعريف و نحوه ايجاد يك Block
  •  آشنايي با نحوه استفاده از دستورات ويرايشي
  •  تمرين عملي در محيط دوبعدي
  •  مدل سازي سه بعدي
  •  پروژه سه بعدي
  •  مديريت بصري پروژه
  •  استفاده از محيط ورق كاري-نحوه استفاده از داده ها و پارامترها- آشنايي با نحوه استفاده از iFeature- استفاده از محيط مونتاژ
  •  آشنايي با نحوه تهيه نقشه و نماگيري از قطعه شفت- آشنايي با نحوه تهيه نقشه و نماگيري از قطعات موجود در كتابخانه داخلي برنامه
  •  آشنايي با نحوه ايجاد نماي انفجاري و انيميشن از قطعات مونتاژ شده- پروژه عملي براي آشنايي با نحوه استفاده از قابليت هاي مربوط به طراحي سازه هاي فولادي
iran-bim

500000 تومان

  • آشنایی و معرفی اولیه نرم افزار Inventor
  • آشنایی با محیط کاری و بخش های نرم افزار
  • توانایی استفاده و درک Work Planها در Inventor
  • آشنایی با ابزارهای ترسیمی دوبعدی
  • آشنایی با قیدها در Inventor
  • آشنایی با ابزارهای ویرایشی دوبعدی
  • آشنایی با وارد کردن فایل اتوکد
  • آشنایی با استفاده از فایل اتوکد
  • آشنایی استفاده و کنترل ابزار Extrude
  • آشنایی استفاده و کنترل ابزار Revolve
  • آشنایی استفاده و کنترل ابزار Sweep
  • آشنایی استفاده و کنترل ابزار Loft
  • آشنایی استفاده و کنترل ابزار Emboss
  • آشنایی استفاده و کنترل ابزار Derive
  • آشنایی استفاده و کنترل ابزار Rib
  • آشنایی با پارامترها در اینونتور
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Hole
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Fillet
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Chamfer
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Shell
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Draft
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Combine
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Thicken/Offset
  • آشنایی با ابزار ویرایشی Split
  • آشنایی با کنترل حالت های نمایشی و گرافیکی نرم افزار
  • آشنایی با محیط Assembly
  • آشنایی با وارد کردن قطعات به محیط Assembly
  • آشنایی با قیدها در محیط Assembly
  • آشنایی با ویژگی های عناصر سازه ای مانند مقاطع و…. و استفاده از آنها در پروژه ها
  • آشنایی با ویژگی های عناصر مکانیکی و الکتریکی مانند سینی کابل و لوله و اتصالات و استفاده از آنها در پروژه ها
  • آشنایی با ایجاد شاپ از مدل ایجاد شده
  • آشنایی با ایجاد مدل پرزانته
  • آشنایی با تبدیل مدل Inventor به فمیلی Revit
  • آشنایی با کنترل پارامترها در هنگام تبدیل به فمیلی رویت
  • آشنایی با تنظیمات فایل اینونتور برای تبدیل به فمیلی رویت
  • انجام چند مثال کاربردی برای پروژه های BIM در زمینه های مختلف

نظرسنجی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه